O wadze szybkiej i bezbłędnej realizacji zamówień napisano wiele artykułów w prasie i na portalach branżowych. Temu zagadnieniu poświęcono również setki godzin webinarów, szkoleń oraz dyskusji. Niestety nadal nie wszyscy właściciele e-commerce’ów zdają sobie sprawę, że nie wystarczy mieć dobrą cenę.
Trzeba jeszcze sprawnie dostarczyć zakupiony produkt, wywiązać się z deklarowanego terminu, usatysfakcjonować kupującego formą, a także ceną dostawy.
Wystarczy popatrzeć na oceny sklepów na Allegro. Nieprzypadkowo w ocenie sprzedającego znajduje się punkt Obsługa kupującego, a w nim szczegółowe dookreślenia do wyboru: Dobrze zabezpieczony produkt, Dostawa na czas i Dostawa przed czasem. Zapamiętaj je, bo wrócimy jeszcze do nich.
Na jakość obsługi składa się przecież wiele czynników. Pierwszym punktem styku jest rozmowa telefoniczna z konsultantem, ale może to być również wiadomość e-mail, krótka rozmowa na sklepowym czacie, w Messengerze, w wiadomości prywatnej na Instagramie, komentarz pod postem formowych mediów społecznościowych. W tych miejscach obsługa sklepu może obiecać wiele, kładąc podwaliny pod zaufanie klienta do sprzedawcy.